Verzenden en leveren

Wat is de levertermijn?

In de meeste gevallen verzenden we uw bestelling op werkdagen zo snel mogelijk, mits het product op voorraad is. Dit lukt ons helaas niet altijd. De verzending kan enige vertraging oplopen rond de feestdagen, bij extreme drukte bij onze koeriersdiensten of door onvoorziene omstandigheden. Let op: verzendingen worden alleen op doordeweekse dagen verstuurd en geleverd.

De levertijd is doorgaans 1-5 werkdagen.

Waar blijft mijn pakket voor thuislevering?

 

Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling vertrokken is bij Belgian Blue Paw vzw. Vervolgens stuurt bpost of postnl je via e-mail een Track & Trace code met een link om je bestelling online te volgen.

Tip: download de bpost app op je smartphone, zo kan je je persoonlijke leveringsvoorkeuren instellen en ook de status van al je pakketjes opvolgen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden berekend op basis van land van bestemming en het gewicht van de aangekochte artikelen. U kan hierbij kiezen uit meerdere beschikbare verzendmethoden.

Alle aanbiedingen van Belgian Blue Paw vzw zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten. Prijzen zijn onder voorbehoud van fouten op de website. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten.

Wanneer kan ik mijn aankoop ontvangen?

In de meeste gevallen verzenden we uw bestelling op werkdagen zo snel mogelijk, mits het product op voorraad is. Dit lukt ons helaas niet altijd. De verzending kan enige vertraging oplopen rond de feestdagen, bij extreme drukte bij onze koeriersdiensten of door onvoorziene omstandigheden. Let op: verzendingen worden alleen op doordeweekse dagen verstuurd en geleverd. De levertijd is doorgaans 1-5 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling volgen? (Track & Trace)

Uw bestelling wordt bezorgd door één onze vervoerders. U kunt het verzonden pakket volgen via de website van de aangewezen vervoerder. Via de Track & Trace kunt u zien wat de status van uw pakket is. U krijgt op de dag van verzending en de dag van de levering in de meeste gevallen ook een e-mail met de Track & Trace gegevens en verwachte levertijd.
        

Ik ontving een e-mail dat mijn pakket onderweg is, maar bij de Track & Trace code van bpost staat ‘Wordt klaargemaakt door afzender’. Wat betekent dit?

Je pakket is volop in behandeling bij bpost, maar moet nog via het postsorteercentrum. Indien deze status na 10 werkdagen onveranderd blijft, nemen we contact op met bpost. Contacteer onze klantenservice via e-mail op info@bluepaw.be, zodat we de terugbetaling in orde kunnen brengen.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een postbus of afleveringspunt?

Het is enkel voor onze pakketdienst Bpost en PostNL mogelijk om een bestelling bij een postbus of afleveringspunt af te leveren.

Wat zijn de verschillende leveringsmethodes?

We leveren je pakketje dankzij bpost op het door jou gekozen adres. Dit kan je thuisadres zijn, of het adres van je werk. Indien je graag het pakketje afhaalt in Genk (Limburg), dan kan je dit aangeven bij je bestelling.

Wanneer ligt mijn bestelling klaar om af te halen?

Je wordt via e-mail of per telefoon op de hoogte gebracht zodra je bestelling klaarligt in Genk.

 

Ik heb een foutief leveringsadres opgegeven tijdens mijn bestellingen. Kan ik dit nog wijzigen?

Mocht je vaststellen dat het adres van levering niet correct is, raden we je aan zo snel mogelijk onze klantenservice te contacteren. We kunnen op voorhand niet garanderen dat we het leveringsadres nog kunnen wijzigen. Door de snelle levertijd gaan de bestellingen snel in behandeling. Zodra je bestelling in behandeling is, kunnen we geen aanpassingen meer doorvoeren.

Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering, waar is mijn pakje?

In geval van afwezigheid laat de postbode een bericht achter in je brievenbus of je ontvangt een melding in de Track & Trace. Daarin staat vermeld waar en vanaf welke datum je het pakje kan afhalen in het postpunt. Afhaling in het postpunt dient te gebeuren binnen de 14 dagen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

 

Heb je per uitzondering een verkeerd artikel ontvangen, dan neem je het best zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice en mail naar info@bluepaw.be 

Vermeld je bestelnummer en omschrijf de fout zo gedetailleerd mogelijk, zo kunnen we je beter en sneller verder helpen.

 

Hergebruiken is duurzamer

Belgian Blue Paw vzw streeft ernaar om bij het verzenden zoveel mogelijk gebruik te maken van gebruikte dozen of verpakkingen uit een restpartij of overproductie, waar we bovendien geen extra bedrukking aan toevoegen. Deze dozen zijn in goede staat en kunnen daarom prima (nog een keer) gebruikt worden. Het kan soms wel voorkomen dat er gebruikssporen aanwezig zijn, de doos al bedrukt is of de verpakking iets te groot uitvalt. Door de dozen opnieuw te gebruiken en onnodig inktgebruik te voorkomen, sparen we het milieu en dragen we bij aan een betere wereld; een verantwoorde keuze.